Menu Zamknij

Procedura reklamacyjna

Regulamin reklamacji sklepu internetowego Asulo.pl dotyczący sprzedaży towarów

Operator sklepu internetowego: inż. Radomír Holuša

Adres siedziby operatora: Lesní 341, 533 72, Moravany, Czechy

Identyfikator: 19068140

Numer VAT: CZ9208033560

Operator jest zarejestrowany w rejestrze handlowym – gmina miasta Pardubice (zarejestrowany znak towarowy: ŽÚ/2023/2154/Dun)

Kontakt:

e-mail: [email protected]

kontakt telefoniczny: +420 734 537 672

Połączenie z bankiem: rachunek bankowy nr 239839035/0300 prowadzony w ČSOB

IBAN: CZ46 0300 0000 0002 3983 9035

BIC(SWIFT): CEKOCZPP

  1. Postanowienia ogólne

1.1. Niniejsza procedura reklamacyjna dotyczy sprzedaży towarów konsumentom w sklepie internetowym sprzedawcy znajdującym się w domenie internetowej znajdującej się pod adresem www.asulo.pl. W przypadku zakupu towaru w sklepie internetowym, zawierając umowę sprzedaży, Konsument potwierdza, że ​​zapoznał się z niniejszą procedurą reklamacyjną i że się z nią zgadza.

  1. Definicja

W interpretacji niniejszego regulaminu reklamacyjnego poniższe pojęcia będą interpretowane w następujący sposób

„sprzedawca” to inż. Radomír Holuša (osoba prowadząca działalność gospodarczą), numer identyfikacyjny 19068140, z siedzibą pod adresem Lesní 341, 533 72, Moravany, Czechy, zarejestrowana w rejestrze handlowym – gmina miasta Pardubice, Republika Czeska (znak sp.: ŽÚ/ 2023/2154/Dun).

„sklep internetowy” oznacza sklep internetowy dostawcy znajdujący się w domenie internetowej znajdującej się pod adresem www.asulo.pl.

„NOZ” to ustawa nr 89/2012 Dz.U., Kodeks Cywilny.

„siedziba” znajduje się pod adresem Lesní 341, 533 72, Moravany, Republika Czeska

„reklamacja” oznacza skorzystanie z praw konsumenta z tytułu wadliwego wykonania.

„kupujący” to każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę kupna z dostawcą lub w inny sposób współpracuje z nim (patrz § 419 ustawy nr 89/2012 Dz., Kodeks cywilny).

„Ustawa o ochronie konsumentów” to ustawa nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, ze zmianami.

„rzecz” – rzecz ruchoma będąca przedmiotem zakupu.

  1. Postanowienia wprowadzające

3.1. Reklamacje należy zawsze składać zgodnie z niniejszym regulaminem reklamacyjnym. W sprawach nieuregulowanych niniejszą procedurą reklamacyjną regulują przepisy NOZ oraz Ustawy o ochronie konsumentów. Kupujący ma prawo zgłosić reklamację w swojej siedzibie. Reklamację można złożyć także osobie wyznaczonej w tym celu w potwierdzeniu wystawionym kupującemu przez sprzedawcę, na paragonie lub w karcie gwarancyjnej, jeżeli wyznaczona osoba przebywa w siedzibie sprzedającego lub w lokalizacji bliżej kupującego.

3.2. Kupujący ma obowiązek udowodnić, że przysługuje mu prawo do złożenia reklamacji. Zalecamy przedstawienie dowodu zakupu przedmiotu, potwierdzenia zobowiązań sprzedawcy z tytułu wadliwego wykonania lub potwierdzonej karty gwarancyjnej. Kupującemu nie przysługuje prawo do reklamacji wady, jeżeli w jej przypadku przewidziano rozsądną zniżkę od ceny zakupu.

3.3. Jeżeli sprzedawca udzielił gwarancji jakości wykraczającej poza zakres jego obowiązków prawnych, jej stosowanie regulują niniejsze przepisy dotyczące reklamacji, chyba że uzgodniono inaczej.

  1. Prawa z odpowiedzialności za wady Towaru

4.1. Oczywiste uszkodzenia Towaru lub jego opakowania powstałe podczas dostawy należy niezwłocznie ustalić z przewoźnikiem, a niezgodności należy odnotować w protokole dostawy (dowód przewozowy). Kupujący nie jest zobowiązany do przyjęcia takiego Towaru od przewoźnika i ma obowiązek niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o stwierdzonych szkodach. W dniu odbioru Kupujący zobowiązany jest należycie sprawdzić integralność Towaru oraz kompletność jego wyposażenia.

4.2. W przypadku odbioru osobistego przez Kupującego momentem odbioru Towaru jest moment, w którym ryzyko uszkodzenia Towaru przechodzi ze Sprzedającego na Kupującego. Jeżeli Kupujący nie dokona sprawdzenia Towaru przy odbiorze, może dochodzić roszczeń z tytułu wad wykrytych podczas tego oględzin tylko wtedy, gdy wykaże, że Towar miał już te wady (np. brak wyposażenia) w chwili przejścia niebezpieczeństwa uszkodzenia na Sprzedawcę. Dobra. Późniejsza reklamacja niekompletności Towaru lub uszkodzeń zewnętrznych Towaru nie pozbawia Kupującego prawa do reklamacji towaru. Sprzedawca ma jednak możliwość udowodnienia, że ​​nie stanowi to sprzeczności z umową kupna.

4.3. W przypadku, gdy Kupujący wysyła Towar do Sprzedającego lub serwisu transportem, powinien we własnym interesie zapakować reklamowany Towar w odpowiedni i wystarczająco ochronny materiał opakowaniowy, spełniający wymagania transportu, tak aby nie został uszkodzony podczas transportu. W przypadku Towarów delikatnych powinien oznaczyć przesyłkę odpowiednimi symbolami. Przesyłka powinna zawierać reklamowany Towar (wraz z kompletnym wyposażeniem), zalecamy załączenie kopii dokumentu sprzedaży, szczegółowego opisu reklamowanej wady oraz prawidłowych danych kontaktowych Kupującego.

  1. Wykonywanie uprawnień z tytułu wady rzeczy

5.1. Sprzedawca gwarantuje kupującemu, że przedmiot nie ma wad przy odbiorze. W szczególności sprzedawca odpowiada wobec kupującego, aby w chwili przejęcia rzeczy przez kupującego: a) rzecz miała właściwości, które strony uzgodniły, a w przypadku braku umowy takie właściwości, które sprzedający lub opisał producent lub jakiego oczekiwał kupujący ze względu na charakter rzeczy i na podstawie prowadzonej przez niego reklamy, b) rzecz nadaje się do celu, jaki sprzedający określił do jej użycia lub dla którego rzecz tego typu jest zwykle używany, c) rzecz odpowiada jakością lub wzornictwem zakontraktowanej próbce albo oryginałowi, jeżeli jakość lub wygląd zostały ustalone według zakontraktowanej próbki lub oryginału, d) rzecz jest w odpowiedniej ilości, wymiarach lub wagę oraz e) rzecz jest zgodna z wymogami przepisów prawa. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, uważa się, że rzecz była wadliwa już w chwili odbioru.

5.2. Sprzedawca wykonuje wadliwie, w szczególności a) jeżeli dostarcza rzecz nie mającą określonych lub uzgodnionych cech, b) jeżeli nie wskaże wad, jakie rzecz posiada, choć zwykle przy takim wykonaniu nie występują one, c) jeżeli wbrew faktom zapewnił kupującego, że rzecz nie ma wad albo że nadaje się do określonego użytku, lub d) jeżeli osoba trzecia bezprawnie zbyła rzecz na własność.

5.3. Rzecz jest wadliwa, jeżeli nie ma właściwości określonych w § 2095 i 2096 NOZ. Za wadę uważa się także wykonanie innego dzieła. Za wadę uważa się także wady dokumentów niezbędnych do korzystania z rzeczy.

5.4. Uprawnienie kupującego z tytułu wadliwego wykonania opiera się na wadzie, którą rzecz posiada w chwili przejścia na kupującego niebezpieczeństwa uszkodzenia, choćby wyszła ona na jaw dopiero później. Uprawnienie kupującego opiera się także na wadzie powstałej później, którą sprzedawca spowodował naruszeniem swojego zobowiązania. Nie ma to wpływu na zobowiązania sprzedawcy wynikające z gwarancji jakości.

5.5. Kupujący ma prawo skorzystać z prawa z tytułu wady powstałej w towarze konsumpcyjnym w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego otrzymania. Nie dotyczy to: a) w przypadku rzeczy sprzedanej za niższą cenę z powodu wady, z powodu której uzgodniono niższą cenę, b) zużycia rzeczy spowodowanego jej zwykłym użytkowaniem, c) w przypadku rzecz używaną z wadą odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jaką rzecz miała w chwili jej przejęcia przez kupującego, lub d) jeżeli wynika to z charakteru rzeczy.

5.6. Jeżeli kupujący tego zażąda, sprzedający potwierdzi mu na piśmie zakres i czas trwania jego zobowiązań w przypadku wadliwego wykonania. Sprzedawca ma zobowiązania z tytułu wadliwego wykonania co najmniej w takim zakresie, w jakim trwają zobowiązania producenta z tytułu wadliwego wykonania. W potwierdzeniu poda także swoje imię i nazwisko, adres oraz dane identyfikacyjne, a także inne informacje niezbędne do ustalenia jego tożsamości. W razie potrzeby sprzedawca wyjaśni w potwierdzeniu w sposób zrozumiały treść, zakres, warunki i czas trwania swojej odpowiedzialności, a także sposób, w jaki można wykonywać prawa z niej wynikające. Jednocześnie sprzedawca oświadcza w potwierdzeniu, że nie ma to wpływu na inne uprawnienia kupującego związane z zakupem rzeczy. Niedopełnienie tych obowiązków nie ma wpływu na ważność potwierdzenia. Jeżeli charakter rzeczy nie stoi na przeszkodzie, potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, może zostać zastąpione dokumentem zakupu rzeczy zawierającym określone informacje.

5.7. Prawa kupującego z tytułu wadliwego wykonania nie są naruszone, jeżeli wada rzeczy powstała na skutek użycia innej rzeczy, którą kupujący przekazał sprzedającemu. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca wykaże, że poinformował kupującego w odpowiednim czasie o nieprzydatności dostarczonego przedmiotu, a kupujący nalegał, aby go używać, lub jeżeli wykaże, że nawet przy dostatecznej staranności nie mógł wykryć nieprzydatności dostarczonego przedmiotu.

5.8. Kupujący, o ile to możliwe, dokonuje oględzin rzeczy możliwie jak najszybciej po tym, jak minęło ryzyko uszkodzenia rzeczy i upewnia się co do jej właściwości.

5.9. Jeżeli wada rzeczy jest widoczna i oczywista już przy zawarciu umowy lub jeżeli wada może zostać stwierdzona z publicznego wykazu, ponosi ją kupujący. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca podstępnie ujął wadę albo wyraźnie zapewnił kupującego, że rzecz nie ma takiej wady albo jest całkowicie wolna od wad.

5.10. W przypadku wcześniejszego wykonania sprzedający może usunąć wady rzeczy w terminie określonym dla jej wydania. Wykonując swoje prawo, nie może sprawiać kupującemu nieuzasadnionych trudności ani kosztów. Nie ma to wpływu na prawo kupującego do odszkodowania. Zdanie poprzednie stosuje się analogicznie do wad dokumentów.

5.11. Rzecz ma wadę prawną, jeżeli przysługuje jej prawo osobie trzeciej, chyba że kupujący o takim ograniczeniu wiedział lub powinien był wiedzieć. W takim przypadku kupujący powiadomi o tym niezwłocznie sprzedawcę

5.12. Jeżeli kupujący przeniósł prawo do rzeczy, o której wie, że nie należy do sprzedającego lub że sprzedawca nie jest uprawniony do ustalenia takiego prawa, nie przysługuje mu żadne prawo z tytułu tej wady.

5.13. Jeżeli kupujący nie zgłosił wady bez zbędnej zwłoki, choć mógł ją wykryć w trakcie terminowej kontroli i należytej staranności, sąd nie przyzna mu prawa z tytułu wadliwego wykonania. Jeżeli jest to wada ukryta, to samo dotyczy sytuacji, gdy wada nie została zgłoszona bez zbędnej zwłoki po tym, jak kupujący mógł ją wykryć z należytą starannością, jednak nie później niż dwa lata od wydania rzeczy.

5.14. Sąd uwzględni jedynie zastrzeżenie sprzedawcy, że wada nie została zgłoszona w terminie, który spowodowałby skutki zgodnie z klauzulą ​​4.13 niniejszego regulaminu reklamacji. Prawo sprzeciwu nie przysługuje jednak sprzedającemu, jeżeli wada wynika z faktu, o którym wiedział lub powinien był wiedzieć w chwili wydania rzeczy.

5.15. Sąd nie przyzna kupującemu prawa z tytułu wad rzeczy, jeżeli kupujący nie zgłosił wad rzeczy bez zbędnej zwłoki po ich stwierdzeniu lub powinien był je wykryć z należytą starannością, nie później jednak niż w ciągu dwóch lat od dnia wydania rzeczy rzeczy, a jeżeli sprzedający sprzeciwi się temu, że z prawa skorzystał po terminie.

5.16. Gdy tylko kupujący odkryje wadę, niezwłocznie powiadomi o tym sprzedającego i przekaże rzecz sprzedającemu albo przechowa ją zgodnie z instrukcjami sprzedającego, albo zutylizuje ją w inny odpowiedni sposób, aby można było zbadać wadę. Prawa do wad przysługują sprzedającemu, od którego przedmiot został zakupiony. Jeżeli jednak w potwierdzeniu zgodnie z pkt. 4.6 niniejszego regulaminu reklamacji wskazano inną osobę wyznaczoną do naprawy, która przebywa u sprzedawcy lub w miejscu bliższym kupującemu, kupujący będzie realizował prawo do naprawy z osobą wyznaczoną, aby przeprowadzić naprawę. Osoba w ten sposób wyznaczona do naprawy przeprowadzi naprawę w terminie uzgodnionym pomiędzy sprzedającym a kupującym przy zakupie przedmiotu. Jeżeli kupujący dochodzi prawa z tytułu wadliwego wykonania, sprzedawca potwierdzi mu na piśmie, kiedy skorzystał z tego prawa, a także wykonanie naprawy i czas jej trwania.

5.17. Jeżeli kupujący zasadnie zgłosi sprzedawcy wadę, termin dochodzenia uprawnień z tytułu wadliwego wykonania lub okres rękojmi nie biegnie przez okres, w którym kupujący nie może używać wadliwej rzeczy.

5.18. Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi istotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo a) usunąć wadę poprzez dostarczenie nowej rzeczy bez wady albo poprzez dostarczenie brakującego przedmiotu dostawy, b) usunąć wadę poprzez naprawę rzeczy, c) do rozsądnego rabatu od ceny zakupu, lub d) do odstąpienia od umowy.

5.19. Kupujący poinformuje sprzedawcę o wybranym przez siebie prawie w momencie zgłoszenia wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Dokonanego wyboru Kupujący nie może zmienić bez zgody Sprzedającego; nie dotyczy to sytuacji, gdy kupujący żądał usunięcia wady, która okazała się nieusuwalna. Jeżeli sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie lub jeżeli sprzedający oświadczy, że wady nie usunie, kupujący może zamiast usunięcia wady żądać rozsądnej obniżki ceny zakupu albo może odstąpić od umowy kontrakt. Po dostarczeniu nowego przedmiotu kupujący zwraca sprzedającemu pierwotnie dostarczony przedmiot na jego koszt. Jeżeli kupujący nie wybierze swojego prawa w terminie, przysługują mu takie same prawa, jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy. Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi nieistotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo usunąć wadę lub uzyskać rozsądną zniżkę od ceny zakupu.

5.20. Jeżeli rzecz nie ma właściwości określonych w pkt 4.1 niniejszego postępowania reklamacyjnego, kupujący może żądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad, jeżeli ze względu na charakter wady nie jest to nieuzasadnione, ale jeżeli wada dotyczy wyłącznie część rzeczy, kupujący może żądać jedynie wymiany tej części; jeżeli nie będzie to możliwe, może odstąpić od umowy. Jeżeli jednak ze względu na charakter wady jest to nieproporcjonalne, w szczególności, jeżeli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady.

​5.21. Kupujący ma prawo dostarczyć rzecz nową lub wymienić część nawet w przypadku wady, którą można usunąć, jeżeli rzecz nie nadaje się do prawidłowego użytkowania ze względu na powtarzające się występowanie wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku kupujący ma prawo odstąpić od umowy.

5.22. Jeżeli kupujący nie odstąpi od umowy albo nie skorzysta z prawa dostarczenia nowej rzeczy bez wad, wymiany jej części lub naprawy, może żądać rozsądnej zniżki. Kupujący ma prawo do rozsądnej zniżki także wtedy, gdy sprzedający nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić, a także jeśli sprzedający nie naprawi sytuacji w rozsądnym terminie lub jeżeli naprawa ta spowodowałaby znaczne trudności dla kupującego.

5.23. O ile kupujący nie skorzysta z prawa do zniżki od ceny zakupu lub nie odstąpi od umowy, sprzedający może dostarczyć to, czego brakuje lub usunąć wadę prawną. Inne wady sprzedawca może według własnego uznania usunąć w drodze naprawy rzeczy lub dostarczenia nowej rzeczy; wybór nie może wiązać się z nieuzasadnionymi kosztami dla kupującego.

5.24. Prawo z tytułu wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu również, jeżeli przed odebraniem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, albo jeżeli wadę spowodował sam.

5.25. Kupujący nie może odstąpić od umowy ani żądać dostarczenia nowej rzeczy, jeżeli nie może zwrócić rzeczy w stanie, w jakim ją otrzymał. Nie dotyczy to: a) jeżeli w wyniku oględzin rzeczy nastąpiła zmiana stanu, b) jeżeli kupujący używał rzeczy przed stwierdzeniem wady, c) jeżeli kupujący nie spowodował niemożności zwrotu rzeczy w niezmienionym stanie na skutek działania lub zaniechania, lub d) jeżeli kupujący sprzedał rzecz przed stwierdzeniem wady, jeżeli korzystał z niej albo zmienił rzecz w trakcie normalnego użytkowania; jeżeli stało się to tylko częściowo, kupujący zwraca sprzedającemu to, co może jeszcze zwrócić i zapewnia sprzedającemu odszkodowanie do wysokości, w jakiej odniósł korzyść z używania rzeczy. Jeżeli kupujący nie zgłosi wady w terminie, traci prawo odstąpienia od umowy.

  1. Gwarancja jakości

6.1. Sprzedający udzielając gwarancji jakości, zobowiązuje się, że przedmiot będzie nadawał się do zwykłego użytku lub że zachowa swoje zwykłe właściwości przez określony czas. Wskazanie okresu gwarancji lub okresu użytkowania rzeczy na opakowaniu lub w reklamie również wywołuje takie skutki. Jeżeli umowa i oświadczenie gwarancyjne określają różne okresy gwarancji, obowiązuje okres najdłuższy. Okres gwarancji rozpoczyna się od dostarczenia towaru kupującemu.

6.2. Roszczenia z tytułu rękojmi nie przysługują kupującemu, jeżeli wadę spowodowało zdarzenie zewnętrzne po przejściu niebezpieczeństwa uszkodzenia rzeczy na kupującego. Nie dotyczy to sytuacji, gdy wadę spowodował sprzedawca.

6.3. Prawa z tytułu wad, w tym wad z tytułu rękojmi, przysługują sprzedającemu w jego siedzibie lub siedzibie, zwykle w formie pisemnej. Zgłaszając reklamację, kupujący ma obowiązek przedstawić dokument podatkowy lub w inny sposób rzetelnie wykazać pochodzenie przedmiotu dostawy oraz opisać, na czym polegają wady i w jaki sposób się one objawiają.

6.4. Kupujący ma obowiązek zgłosić sprzedającemu wadę objętą rękojmią niezwłocznie po tym, jak miał możliwość sprawdzenia rzeczy i stwierdzenia wady, nie później jednak niż w terminie reklamacyjnym określonym długością okresu gwarancji.

6,5. Po zgłoszeniu reklamacji sprzedający przekaże kupującemu pisemne potwierdzenie, kiedy kupujący skorzystał z przysługującego mu prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu załatwienia reklamacji żąda kupujący. Sprzedawca przekaże także kupującemu potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie naprawy i czasu jej trwania, a w przypadku odrzucenia reklamacji, uzasadnienie odrzucenia.

6.6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację i usunie wady towaru nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji, informując jednocześnie kupującego o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli sprzedawca w tym terminie nie usunie usuwalnych wad przedmiotu dostawy, uważa się, że wady nie można usunąć.

6.7. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych w wyniku narażenia przedmiotu na wypadek, zaniedbania, niewłaściwego obchodzenia się z instrukcją obsługi, nieautoryzowanych napraw, nieprawidłowego montażu lub klęsk żywiołowych. W przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, sprzedawca nie odpowiada za wady rzeczy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności nawet za wady rzeczy powstałe na skutek normalnego użytkowania i zużycia rzeczy lub jej elementów.

6.8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody przypadkowe lub wtórne powstałe w związku z użytkowaniem rzeczy lub jej awarią.

  1. Koszty reklamacji, rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe

7.1. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną, Kupującemu przysługuje prawo do zwrotu kosztów poniesionych w związku z realizacją przysługującego mu uprawnienia. W przypadku, gdy sprzedawca odrzuci reklamację jako bezzasadną, kupujący lub w porozumieniu ze sprzedającym obie strony mogą zwrócić się do biegłego z zakresu medycyny sądowej w danej dziedzinie i zwrócić się o sporządzenie niezależnej ekspertyzy dotyczącej wady.

7.2. Kupujący jest zobowiązany odebrać reklamowany przedmiot najpóźniej w terminie 30 dni od dnia, w którym reklamacja powinna zostać rozpatrzona, po czym sprzedawca ma prawo pobrać rozsądną opłatę za przechowanie lub sprzedać towar we własnym zakresie po cenie koszt kupującego. Sprzedający ma obowiązek powiadomić kupującego z wyprzedzeniem o tej procedurze i zapewnić mu rozsądny dodatkowy termin na przejęcie przedmiotu.

7.3. Sprzedający i kupujący zobowiązują się do rozwiązywania wszelkich sporów wynikających lub związanych z niniejszą procedurą reklamacyjną przede wszystkim polubownie.

7.4. Niniejsza reklamacja staje się ważna i skuteczna z dniem 1 stycznia 2024 r. i zastępuje w całości poprzednią politykę reklamacyjną sprzedawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu reklamacji w dowolnym momencie bez uprzedniego powiadomienia.