Menu Zamknij

Zasady i warunki

Regulamin sklepu internetowego Asulo.pl

Właściciel sklepu internetowego: Ing. Radomír Holuša

Adres siedziby głównej: Lesní 341, 533 72, Moravany, Czeskie repulicas

ID: 19068140

IDENTYFIKATOR PODATKOWY: CZ9208033560

Operator jest zarejestrowany w Rejestrze Handlowym – Urząd Miasta Pardubice Czeskie repulicas (nr ref.: ŽÚ/2023/2154/Dun).

Kontakt:

E-mail: [email protected]

Kontakt telefoniczny: +420 734 537 672

Konto bankowe: konto bankowe nr 239839035/0300 prowadzone w ČSOB 

IBAN: CZ46 0300 0000 0002 3983 9035

BIC(SWIFT): CEKOCZPP

 

Regulamin dla konsumentów

  1. Postanowienia ogólne

Niniejsze warunki regulują wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe na podstawie umów konsumenckich (w szczególności umów zakupu, umów o dzieło lub umów licencyjnych lub sublicencji) zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego www.asulo.pl pomiędzy dostawcą z jednej strony Dnu, a konsumentem z drugiej strony, lub prawami i obowiązkami wynikającymi z ww. umów.

Zawierając umowę konsumencką (w szczególności umowę kupna, umowę o dzieło lub umowę licencyjną lub sublicencyjną) Konsument potwierdza, że ​​zapoznał się z niniejszym regulaminem i że się z nim zgadza. Konsument jednocześnie potwierdza, że ​​przed złożeniem wiążącego zamówienia został dostatecznie poinformowany o niniejszym regulaminie i tym samym miał możliwość się z nim zapoznać. Zawarta umowa konsumencka jest przez dostawcę archiwizowana w celu jej pomyślnej realizacji i nie jest udostępniana osobom trzecim. Informacje o poszczególnych etapach technicznych prowadzących do zawarcia umowy konsumenckiej wynikają z procesu składania zamówienia w sklepie internetowym, a konsument miał możliwość sprawdzenia i ewentualnej korekty zamówienia przed jego wysłaniem. Regulamin niniejszy zamieszczony jest na stronie internetowej sklepu internetowego, co umożliwia jego archiwizację i reprodukcję przez Konsumenta.

  1. Definicja

Przy interpretacji niniejszych warunków poniższe terminy będą interpretowane w następujący sposób

„dostawcą” jest inż. Radomír Holuša (osoba prowadząca działalność gospodarczą), numer identyfikacyjny 19068140, z siedzibą pod adresem Lesní 341, 533 72, Moravany, Czeskie repulicas zarejestrowana w rejestrze handlowym – gmina miasta Pardubice (znak sp.: ŽÚ/2023/2154/Dun).

„Sklep internetowy” to sklep internetowy dostawcy znajdujący się w domenie internetowej www.asulo.pl.

„NOZ” to ustawa nr 89/2012 Dz.U., Kodeks Cywilny.

„siedziba” znajduje się pod adresem Lesní 341, 533 72, Moravany, Czeskie repulicas

„konsument” to każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu, w szczególności zawiera z dostawcą umowę kupna, umowę o dzieło albo umowę licencyjną lub sublicencyjną albo prowadzi z nim transakcje w jakikolwiek inny sposób (patrz § 419 ustawy nr 89/2012 Dz., Kodeks cywilny).

„umowa konsumencka” to umowa zawarta przez konsumenta z dostawcą. Przez spełnienie podanego warunku rozumie się przez to w szczególności umowę kupna, umowę o dzieło lub umowę licencyjną lub sublicencyjną.

„Ustawa o ochronie konsumentów” to ustawa nr 634/1992 Sb. (Kodeks czeski) o ochronie konsumentów, ze zmianami.

„Ustawa o ochronie danych osobowych” to ustawa nr 101/2000 Sb. (Kodeks czeski) o ochronie danych osobowych oraz o zmianie niektórych ustaw, ze zmianami wprowadzonymi późniejszymi przepisami.

„Towar” to rzecz ruchoma będąca przedmiotem sprzedaży w Sklepie Internetowym. Na potrzeby niniejszych warunków towar może, w pewnych okolicznościach, obejmować także prawo na korzystanie, z którego udzielana jest licencja (sublicencja) lub usługę świadczoną w związku ze sprzedanym towarem. 

  1. Konto Konsumenta

3.1. Na podstawie rejestracji Konsumenta w Sklepie internetowym Konsument uzyskuje dostęp do swojego konta. Konsument za pośrednictwem swojego konta uprawniony jest do tworzenia wiążących zamówień na towary (dalej: „konto konsumenta”). Konsument może składać wiążące zamówienia na towary w sklepie internetowym także bez rejestracji.

3.2. Konsument dokonując rejestracji zgodnie z pkt. 3.1 niniejszego regulaminu i tworząc wiążące zamówienie na towar, ma obowiązek podać wszystkie informacje zgodne z prawdą. Dane podane przez konsumenta w koncie konsumenta oraz przy składaniu wiążącego zamówienia na towar są przez dostawcę uważane za prawidłowe i aktualne.

3.3. Dostęp do konta Konsumenta zabezpieczony jest loginem i hasłem. Konsument ma obowiązek zachowania tych danych w tajemnicy. Konsument nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie ze swojego Konta Konsumenta.

3.4. Konsument rozumie, że konto konsumenta może nie być dostępne w sposób ciągły (w szczególności ze względów operacyjnych lub technicznych). Dostawca zastrzega sobie prawo do usunięcia konta Konsumenta w przypadku naruszenia przez Konsumenta swoich obowiązków wynikających z umowy konsumenckiej lub niniejszego Regulaminu. 

  1. Zawarcie umowy konsumenckiej

4.1. Na stronie sklepu internetowego konsument znajdzie towary reklamowane przez dostawcę w celu sprzedaży (lub w celu udzielenia licencji lub sublicencji albo wykonania zleconego dzieła), wraz z ceną, za jaką towar jest oferowany. Ceny produktów podawane są bez podatku VAT (dostawca nie jest płatnikiem podatku VAT). O wszelkich dodatkowych opłatach związanych ze sprzedażą towaru (udzieleniem licencji lub sublicencji lub wykonaniem zleconego dzieła) Konsument zostanie zawsze poinformowany w trakcie składania wiążącego zamówienia w sklepie internetowym. Oferta produktów oraz ceny obowiązują tak długo, jak długo są widoczne na stronie sklepu internetowego.

4.2. Obowiązuje sytuacja, gdy przyjęte przez dostawcę wiążące zamówienie doprowadziło do zawarcia umowy konsumenckiej na zasadach niniejszego regulaminu, a konsument wyraża zgodę na warunki zmienione w chwili wysłania wiążącego zamówienia i jest związany je w chwili zawarcia umowy konsumenckiej. Dla uniknięcia wątpliwości dostawca wyraźnie oświadcza, że ​​nie mają zastosowania postanowienia § 1732 ust. 2 NOZ. Przyjęcie przez Konsumenta towaru od dostawcy powoduje takie same skutki, jak potwierdzenie przez dostawcę wiążącego zamówienia zgodnie ze zdaniem poprzednim.

4.3. W celu zamówienia towaru Konsument wypełnia formularz zamówienia znajdujący się na stronie sklepu internetowego. Zamówienie na towar utworzone na stronie sklepu internetowego stanowi propozycję zawarcia umowy sprzedaży. Konsument przed wysłaniem zamówienia do dostawcy może sprawdzić i zmienić dane, które podał w zamówieniu, mając także na uwadze możliwość wykrycia i poprawienia przez konsumenta błędów, jakie nastąpiły przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Ceny produktów obowiązują w chwili złożenia zamówienia.

4.4. W wiążącym zamówieniu Konsument ma obowiązek podać dostawcy niezbędne dane niezbędne do pomyślnej realizacji zamówienia (tj. określenie sposobu dostawy, imię i nazwisko zgodne z dowodem osobistym, adres dostawy itp.) Osoby niepełnoletnie mogą zawrzeć umowę umów konsumenckich wyłącznie w zakresie zgodnym z § 31 i nast. NIE. Zgodnie z § 2921 NOZ za szkody wyrządzone przez mniejszych dostawców odpowiadają osoby mające obowiązek nadzorowania nieletnich.

4,5. Po przesłaniu wiążącego zamówienia Dostawca informuje Konsumenta o wysłaniu tego zamówienia (nie jest to równoznaczne z przyjęciem zamówienia Konsumenta), drogą elektroniczną na adres wskazany przez Konsumenta w wiążącym zamówieniu, o przyjęciu zamówienia przez dostawcy (nie jest to równoznaczne z przyjęciem zamówienia konsumenta), pocztą elektroniczną na adres podany przez konsumenta w wiążącym zamówieniu, a następnie, ewentualnie także o przyjęciu zamówienia konsumenta, ponownie pocztą elektroniczną na adres które Konsument określił w wiążącym zamówieniu. Dostawca ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny zakupu, szacunkowe koszty transportu), zwrócić się do Konsumenta o dodatkowe potwierdzenie zamówienia. Dopiero wiadomość o przyjęciu zamówienia uważa się za przyjęcie złożonej przez konsumenta oferty zawarcia umowy konsumenckiej, a tym samym umowa konsumencka również zostaje zawarta.

4.6. Nawet w przypadku towarów, które zostały wystawione w sklepie internetowym z informacją, że w chwili tworzenia wiążącego zamówienia konsumenckiego nie są one dostępne na magazynie, czyli towary oznaczone jako „na zamówienie”, „od dostawcy zewnętrznego”, „niedostępne” lub podobnie oznaczona, powstaje umowa (zakupu, dzieła, licencji lub sublicencji) do czasu potwierdzenia zamówienia przez dostawcę. Dostawca nie musi potwierdzać zamówienia, w przypadku braku potwierdzenia zamówienia umowa (zakup, dzieło, licencja lub sublicencja) nie dochodzi do skutku. Dotyczy to również sytuacji, gdy zlecone wykonanie stanie się niemożliwe, gdyż zamówiony towar nie jest już produkowany, nie jest dostarczany na rynek dostępny dla dostawcy lub jest przez długi czas niedostępny bez winy dostawcy.

4.7. Konsument wyraża zgodę na wykorzystanie środków porozumiewania się na odległość przy zawieraniu umowy konsumenckiej. Koszty poniesione przez konsumenta w związku z korzystaniem z takich środków w związku z zawarciem umowy konsumenckiej (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych itp.) ponosi wyłącznie konsument.

  1. Cena Produktu i warunki płatności

5.1. Ceny sprzedawanych towarów (licencjonowanych lub sublicencjonowanych) są przez dostawcę aktualizowane na bieżąco, a aktualne ceny podawane są na stronie internetowej sklepu internetowego. Ceny obowiązują w chwili złożenia zamówienia i są ostateczne. Konsument przed złożeniem zamówienia ma możliwość sprawdzenia, jak długo oferta lub cena pozostaje aktualna. W przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT pomiędzy momentem zamówienia towaru a datą możliwej realizacji, Dostawca dostosuje cenę zawierającą podatek VAT w zależności od zmiany ustawowej stawki podatku VAT, przy czym Konsument będzie zobowiązany do zapłaty dostawcy zmienioną cenę.

5.2. Jeśli jest to pozycja na zamówienie specjalne lub pozycja, której nie ma w magazynie, może być wymagana kaucja. W przypadku nieodebrania zamówionego towaru przez Konsumenta zwrot zadatku zostanie pomniejszony o opłatę za rezygnację. Wysokość opłaty za anulację może wynosić do 80% wpłaconego zadatku. Jeżeli cena towaru nie jest znana w momencie zawarcia umowy, zostanie ona ustalona w drodze porozumienia stron w późniejszym terminie, w którym to przypadku konsument ma obowiązek poinformować dostawcę w terminie 2 dni od możliwego do udowodnienia powiadomienia cenę, niezależnie od tego, czy akceptuje podaną cenę, czy nie. Jeżeli Konsument nie zgłosi w terminie akceptacji ceny, wyrażenie to uważa się za niezgodę z ceną i ofertą dostawcy.

5.3. Dostawca umożliwia Konsumentowi dokonanie płatności ceny zakupu towaru, zapłaty za wykonanie usługi lub zapłaty za udzielenie licencji lub sublicencji w drodze płatności on-line za pomocą karty płatniczej, poprzez dokonanie płatności na rzecz dostawcy rachunek bankowy wskazany w nagłówku niniejszych warunków, gotówką przy odbiorze w chwili dostarczenia towaru przez przewoźnika, w drodze pożyczki udzielonej przez osobę trzecią przez osobę trzecią lub w inny sposób, na który dostawca później pozwoli.

5.4. W przypadku płatności za pobraniem cena towaru jest wymagalna w momencie odbioru towaru przez Konsumenta. W przypadku płatności bezgotówkowej cena jest płatna najpóźniej w terminie 10 dni od zawarcia umowy konsumenckiej, jednak zawsze przed momentem odbioru towaru przez konsumenta.

5.5. W przypadku płatności bezgotówkowej (płatność internetowa, płatność na rachunek bankowy) Konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny towaru wraz ze wskazaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek zapłaty ceny towaru przez Konsumenta zostaje spełniony z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie dostawcy.

5.6. Instalacja towaru i montaż nie są częścią umowy kupna ani ceny towaru, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.

5.7. Konsument wraz z ceną towaru ma obowiązek zapłacić dostawcy koszty związane z opakowaniem i dostarczeniem towaru do konsumenta w uzgodnionej wysokości. Konsument jest zawsze informowany o cenie tych artykułów podczas tworzenia wiążącego zamówienia.

5.8. Rabatów od ceny towaru udzielonych konsumentowi przez dostawcę nie można ze sobą łączyć.

5.9. Na podstawie umowy konsumenckiej dostawca wystawia konsumentowi dokument podatkowy. Dostawca nie jest płatnikiem podatku VAT. 

  1. Transport, odbiór osobisty i dostawa towaru

6.1. Dostawy towaru będą realizowane w najszybszym możliwym terminie, w zależności od dostępności produktów i możliwości operacyjnych dostawcy, zazwyczaj 1-5 dni roboczych. Miejsce odbioru oraz sposób dostarczenia towaru określa Konsument w wiążącym zamówieniu utworzonym w sklepie internetowym. Jeżeli umowa transportu zawierana jest na specjalne życzenie Konsumenta, ponosi on to ryzyko oraz wszelkie dodatkowe koszty związane z wybranym środkiem transportu.

6.2. Jeżeli zgodnie z umową konsumencką dostawca jest zobowiązany dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez konsumenta w wiążącym zamówieniu, konsument ma obowiązek odebrać towar z chwilą dostawy. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Konsumenta konieczne jest wielokrotne dostarczenie towaru lub inny sposób niż określono w wiążącym zamówieniu, Konsument obowiązany jest ponieść koszty związane z powtórną dostawą towaru, lub koszty związane z inną metodą dostawy.

6.3. Dostawa towaru nie obejmuje montażu towaru, chyba że dostawca i konsument uzgodnili inaczej. Przesyłka z towarem zazwyczaj zawiera instrukcję obsługi towaru w języku czeskim oraz kartę gwarancyjną (jeżeli producent dołączy ją do produktu). Faktura za towar wysyłana jest drogą elektroniczną. Cena za dostawę towaru uzależniona jest od wyboru sposobu dostawy towaru określonego w wiążącym zamówieniu złożonym przez konsumenta w sklepie internetowym. Cena ta jest płatna wraz z zapłatą ceny za towar w momencie jego dostawy, chyba że Konsument i Dostawca uzgodnili inaczej.

6.4. Zaleca się, aby konsument przy odbiorze towaru sprawdził dostarczony towar. Jeżeli Konsument stwierdzi uszkodzenie towaru, powinien podjąć wszelkie działania zmierzające do maksymalnego zabezpieczenia swoich praw (np. spisanie protokołu uszkodzenia przesyłki z kierowcą firmy transportowej). W przypadku odmowy odebrania towaru dostarczonego na podstawie wiążącego zamówienia Konsumenta z przyczyn innych niż prawne, Dostawca ma prawo żądać od Konsumenta naprawienia szkody wyrządzonej Dostawcy.

  1. Odstąpienie od umowy konsumenckiej

7.1. Zawierając umowę konsumencką przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, konsument ma prawo odstąpić od umowy konsumenckiej bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia odebrania towaru (lub otrzymania innego świadczenia zgodnie z treścią umowy) przy czym w przypadku, gdy przedmiotem umowy konsumenckiej jest kilka rodzajów towaru lub dostawa kilku części, termin ten biegnie od dnia przyjęcia ostatniej dostawy towaru. Konsument ma obowiązek w wyznaczonym terminie przesłać dostawcy akt rokowań, który wiąże się z wyrażeniem woli mającej na celu odstąpienie od umowy konsumenckiej. Odstąpienie od umowy konsumenckiej może zostać przesłane przez konsumenta m.in. na adres siedziby dostawcy lub na jego adres e-mail podany w nagłówku. Aby odstąpić od umowy konsumenckiej na podstawie niniejszego postanowienia, konsument uprawniony jest do skorzystania z przykładowego formularza odstąpienia od umowy znajdującego się tutaj. Dostawca zawsze bez zbędnej zwłoki potwierdza Konsumentowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy konsumenckiej.

7.2. W przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy konsumenckiej w rozumieniu § 1829 ust. 1 NOZ (patrz punkt 7.1 niniejszego regulaminu), umowa taka ulega rozwiązaniu od początku. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy bez żadnych kar. Wszelkie koszty związane ze zwrotem towaru w przypadku odstąpienia od umowy konsumenckiej zgodnie ze zdaniem pierwszym tego przepisu ponosi konsument.

7.3. Jeżeli Konsument odstąpi od umowy konsumenckiej (patrz punkt 7.1 niniejszego regulaminu), wyśle ​​lub przekaże dostawcy bez zbędnej zwłoki, nie później niż czternaście dni od odstąpienia od umowy, otrzymany od niego towar. Jeżeli konsument odstąpi od umowy konsumenckiej, dostawca zwróci mu bez zbędnej zwłoki, nie później niż czternaście dni od odstąpienia od umowy, wszystkie otrzymane od niego środki, w tym koszty dostarczenia towaru. Jeżeli Konsument wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy oferowany przez dostawcę, Dostawca zwróci konsumentowi koszt dostawy w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy. Dostawca zwróci konsumentowi otrzymane pieniądze w taki sam sposób, w jaki je od niego otrzymał, w inny sposób tylko wtedy, gdy konsument wyraził na to zgodę i nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Dostawca nie ma jednak obowiązku zwrócić konsumentowi otrzymanych środków zanim konsument przekaże mu towar lub udowodni, że wysłał towar dostawcy.

7.4. Korzystając z prawa odstąpienia od umowy konsumenckiej, zaleca się zwrócić towar w oryginalnym opakowaniu, towar musi zostać zwrócony w stanie nieuszkodzonym, bez śladów użytkowania, wraz ze wszystkimi akcesoriami, kartami gwarancyjnymi i instrukcją. W przypadku uszkodzenia towaru w czasie jego posiadania przez Konsumenta lub w przypadku zwrotu towaru w stanie niekompletnym, Konsumentowi będzie przysługiwało prawo do odszkodowania, co jednak nie ma wpływu na inne roszczenia dostawcy wynikające z NOZ np.: roszczenie o naprawienie szkody lub wydanie bezpodstawnego wzbogacenia. Jedynie w przypadku, gdy wartość zwracanego towaru ulegnie zmniejszeniu z przyczyn niezbędnych do zapoznania się z charakterem i właściwościami towaru, w tym z jego funkcjonalnością (rozpakowanie towaru tak, aby jego opakowanie nie uległo niepotrzebnemu uszkodzeniu oraz korzystanie z niezbędnego do zapoznania się z charakter, właściwości i funkcjonalność towaru, tym samym nie rozumie się normalnego użytkowania towaru przez konsumenta), a w rozsądny sposób dostawca nie jest uprawniony do świadczenia zgodnie ze zdaniem poprzednim. Dostawca ma prawo jednostronnie potrącić roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej towarowi z roszczeniem Konsumenta o zwrot ceny zakupu (tj. ceny za udzielenie licencji lub sublicencji).

7,.5. Konsument rozumie, że zgodnie z § 1837 NOZ nie może odstąpić od umowy

a) świadczenie usług, jeżeli spełniły się za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a dostawca poinformował konsumenta przed zawarciem umowy, że w takim wypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy kontrakt,

b) dostawę towarów lub świadczenie usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli dostawcy i które mogą wystąpić w okresie do odstąpienia od umowy,

c) dostawa napojów alkoholowych, które mogą zostać dostarczone dopiero po upływie trzydziestu dni i których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli dostawcy,

d) dostawa towaru zmodyfikowanego według życzeń konsumenta lub dla jego osoby,

e) dostawy towarów łatwo psujących się, a także towarów, które po dostawie zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami,

f) naprawy lub konserwacji dokonywanej w miejscu wyznaczonym przez konsumenta na jego żądanie; nie dotyczy to jednak przypadku wykonania innych niż wymagane napraw lub dostarczenia części zamiennych innych niż wymagane,

g) dostawa towaru w zamkniętym opakowaniu, który Konsument wyjął z opakowania i ze względów higienicznych nie ma możliwości jego zwrotu,

h) dostarczenia nagrania dźwiękowego lub wideo albo programu komputerowego, jeżeli naruszyło ono oryginalne opakowanie,

i) dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism,

j) zakwaterowanie, transport, wyżywienie lub wykorzystanie czasu wolnego, jeżeli przedsiębiorca świadczy te usługi w określonym terminie,

k) zawarta na podstawie aukcji publicznej zgodnie z przepisami prawa regulującymi aukcje publiczne lub

l) dostarczanie treści cyfrowych, jeżeli nie zostało ono dostarczone na nośniku fizycznym i zostało dostarczone za uprzednią wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, przy czym dostawca niniejszym informuje konsumenta, że ​​w takim przypadku nie ma on prawo odstąpienia od umowy konsumenckiej.

7.6. Jeżeli wraz z towarem został przekazany konsumentowi prezent, umowa podarunkowa między dostawcą a konsumentem zostaje zawarta z zastrzeżeniem odstąpienia od umowy, zgodnie z którą w przypadku odstąpienia konsumenta od umowy z konsumentem umowa podarunkowa dotycząca takiego prezentu przestaje obowiązywać, a Konsument ma obowiązek zwrócić towar dostawcy wraz z otrzymanym prezentem.

  1. Odpowiedzialność za wady, rękojmia, naruszenie umowy

8.1. Przed pierwszym użyciem produktu zdecydowanie zaleca się konsumentowi zapoznanie się z warunkami gwarancji, w tym z czeską instrukcją obsługi, a następnie ścisłe przestrzeganie tych informacji. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że na skutek nieprawidłowego użytkowania uszkodzi on towar i nie będzie mógł dochodzić powstałej wady w ramach swoich uprawnień wynikających z wad towaru lub gwarancji jakości towaru.

8.2. Prawa i obowiązki konsumenta i dostawcy w przypadku wadliwego wykonania regulują w szczególności artykuły 1914 do 1925, artykuły 2099 do 2117 i artykuły 2161 do 2174 kodeksu cywilnego.

8.3. Dostawca odpowiada wobec kupującego-konsumenta za to, że sprzedany towar jest zgodny z umową kupna, a w szczególności za to, że jest wolny od wad. Zgodność z umową kupna oznacza, że ​​sprzedany towar posiada jakość i właściwości użytkowe wymagane umową, opisane przez dostawcę, producenta lub jego przedstawiciela, albo oczekiwane na podstawie ich reklamy, albo jakość i właściwości użytkowe typowe dla rzeczy tej rodzaj, który spełnia wymogi przepisów prawa, jest odpowiednią ilością, miarą lub wagą i odpowiada celowi, jaki rzecz podaje sprzedający, lub do jakiego rzecz jest zwykle używana.

8.4. Konsument może skorzystać z prawa z tytułu wady powstałej w towarze konsumpcyjnym w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego odebrania od dostawcy. Nie dotyczy to: a) towaru sprzedanego za niższą cenę z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę, b) zużycia rzeczy spowodowanego jej zwykłym użytkowaniem, c) w przypadku rzeczy używanej z wadą odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie miała rzecz w chwili odbioru przez kupującego, albo d) jeżeli wynika to z charakteru rzeczy. Prawa z tytułu wadliwego wykonania Konsument wykonuje pod adresem dostawcy.

8,5. Dalsze prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością za wady reguluje procedura reklamacyjna dostawcy.

  1. Inne fakty

9.1. Konsument nabywa własność towaru poprzez zapłacenie dostawcy pełnej ceny towaru.

9.2. W stosunku do konsumenta dostawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu przepisów § 1826 ust. 1 lit. e) NIE.

9.3. Konsument ma prawo do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego. Organem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich w zakresie usług świadczonych przez dostawcę jest Czeska Inspekcja Handlowa (http://www.coi.cz/).

9.4. Dostawca jest uprawniony do świadczenia usług zamówionych przez Konsumenta na podstawie licencji handlowej. Inspekcję handlową przeprowadza właściwy urząd handlowy na obszarze swojej właściwości. Urząd Ochrony Danych Osobowych nadzoruje obszar ochrony danych osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa w określonym zakresie nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy o ochronie konsumentów.

9,5. Konsument niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 NOZ.

9.6. Dostawca ostrzega konsumenta, że ​​wszystkie towary dostarczone konsumentowi muszą być używane zgodnie z instrukcjami producenta lub dostawcy. Jednocześnie jednak z towaru należy korzystać z zachowaniem niezbędnej ostrożności. Jeżeli konsument korzysta ze sprzętu lub nośników służących do przechowywania danych, za rozważne można uznać jedynie działania, w ramach których konsument tworzy kopię zapasową przechowywanych danych w każdych okolicznościach. Dostawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec Konsumenta za szkody wyrządzone mu w wyniku utraty danych.

  1. Postanowienia końcowe

10.1. Zawierając umowę konsumencką, Konsument potwierdza, że ​​zapoznał się z niniejszym regulaminem przed jej zawarciem i że się z nim zgadza.

10.2. Stosunki między konsumentem a dostawcą ustanowione na podstawie umowy konsumenckiej lub w związku z nią regulują treść samej umowy konsumenckiej, której częścią są niniejsze warunki, oraz porządek prawny Republiki Czeskiej, w szczególności ustawa o ochronie konsumentów i ustawa o ochronie konsumentów. Umowa konsumencka z dostawcą może zostać zawarta wyłącznie w języku czeskim.

10.3. Jeżeli stosunek ustanowiony umową konsumencką zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), wówczas strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Nie ma to wpływu na prawa konsumentów wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

10.4. Jeżeli którekolwiek postanowienie umowy konsumenckiej lub niniejszego regulaminu jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, w jego miejsce zastosowane zostanie postanowienie, które treścią i celem jest najbliższe nieważnemu lub nieskutecznemu postanowieniu. Nie ma to wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień umowy konsumenckiej oraz niniejszego regulaminu.

10,5. Treść warunków może zostać zmieniona lub uzupełniona przez dostawcę. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej.

10.6. Umowa konsumencka, w tym regulamin, jest archiwizowana przez dostawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna dla osób trzecich.

10.7. Dostawca i Konsument zobowiązują się do rozwiązywania wszelkich sporów wynikających z umowy konsumenckiej lub z nią związanych przede wszystkim drogą polubowną.

10.8. Niniejsze warunki stają się ważne i skuteczne z dniem 1 stycznia 2024 r. i zastępują w całości poprzednie warunki dostawcy. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych warunków w dowolnym momencie bez uprzedniego powiadomienia.

 

Regulamin dla osób niebędących konsumentami

Powyższe warunki handlowe regulują wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe na podstawie umów konsumenckich (w szczególności umów kupna, umów o dzieło czy umów licencyjnych lub sublicencyjnych) zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego pomiędzy dostawcą z jednej strony a konsumentem z drugiej strony, lub prawa i obowiązki powstałe w związku z tymi umowami.

Jeżeli jednak dana osoba zawiera z dostawcą umowę kupna, umowę o dzieło lub umowę licencyjną lub sublicencyjną w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu albo w inny sposób z nią współpracuje, lub jeżeli umowa z dostawcą zawierana jest przez osobę prawną, której osoby te jako konsumenci nie wykonują (dalej: „przedsiębiorca”). W takim wypadku zastosowanie mają do nich warunki określone powyżej, z następującymi zmianami.

Artykuły 1, 2, 3, 5 i 10 Regulaminu mają zastosowanie również do umów zawieranych i zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego pomiędzy dostawcą z jednej strony a przedsiębiorcą z drugiej strony.

Art. 4 Regulaminu stosuje się z zastrzeżeniem, że przedsiębiorca ma obowiązek udostępnienia dostawcy tych danych w celu realizacji celu określonego w pkt. 4.4 Regulaminu.

Obowiązuje art. 6 regulaminu, z tym, że przedsiębiorca ma obowiązek sprawdzić towar przy jego odbiorze (pkt 6.4 i 6.5) w taki sposób, aby zachowane zostały jego prawa z tytułu ewentualnych wad towaru.

Artykuł 7 regulaminu nie ma zastosowania do umów zawieranych i zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego pomiędzy dostawcą z jednej strony a przedsiębiorcą z drugiej strony. Dla uniknięcia wątpliwości informuje się, że przedsiębiorcy nie przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy w trybie określonym w art. 7 regulaminu.

Artykuł 8 regulaminu nie ma zastosowania do umów zawieranych i zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego pomiędzy dostawcą z jednej strony a przedsiębiorcą z drugiej strony. W takim przypadku zastosowanie będą miały przepisy prawne wymienione poniżej.

8.1. Przed pierwszym użyciem towaru przedsiębiorca ma obowiązek zapoznać się z warunkami gwarancji towaru, w tym instrukcją obsługi, a następnie bezwzględnie przestrzegać tych informacji. Jeżeli tego nie uczyni i towar ulegnie uszkodzeniu w wyniku niewłaściwego użytkowania, nie będzie mógł dochodzić powstałej wady w zakresie uprawnień wynikających z wad towaru ani gwarancji jakości towaru.

8.2. Prawa i obowiązki przedsiębiorcy i dostawcy z tytułu nienależytego wykonania regulują art. 1914 do 1925, art. 2099 do 2117 i art. 2161 do 2174 Kodeksu cywilnego (z zastrzeżeniem poniższych postanowień). Gwarancja jakości sprzedanego towaru obowiązuje wyłącznie w zakresie określonym przy towarze w sklepie internetowym lub w karcie gwarancyjnej towaru, w przypadku niejednorodnego dopasowania stosuje się termin krótszy, § 2165, ust. 1 NOZ nie ma zastosowania.

8.3. Dostawca odpowiada wobec kupującego przedsiębiorcy za to, że sprzedany towar jest zgodny z umową kupna i pozbawiony wad.

8.4. Przedsiębiorca uprawniony jest do wykonywania prawa z tytułu wady powstałej w towarze przez okres podany przy towarze w sklepie internetowym lub w karcie gwarancyjnej towaru, w przypadku niejednorodnego dopasowania, termin krótszy stosowany. A) w przypadku towaru sprzedanego za niższą cenę, z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę, b) z powodu zużycia rzeczy spowodowanego jej zwykłym użytkowaniem, c) w przypadku rzeczy używanej, z powodu wady odpowiadającej stopień użytkowania lub zużycia rzeczy w chwili jej przejęcia przez kupującego, lub d) jeżeli wynika to z charakteru rzeczy, ulega skróceniu termin dochodzenia praw z tytułu wady. Przedsiębiorca korzysta z prawa z tytułu wadliwego wykonania wobec dostawcy pod adresem jego siedziby. Za moment zgłoszenia reklamacji uważa się moment, w którym dostawca otrzymał od przedsiębiorcy reklamowany towar.

8,5. Przedsiębiorca może dochodzić praw wynikających z wadliwego wykonania wyłącznie na adres dostawcy, jeżeli nie można dochodzić praw bezpośrednio u producenta towaru.

8.6. Dalsze prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością za wady reguluje procedura reklamacyjna dostawcy.

Zastosowanie ma art. 10 regulaminu, z tym, że do przedsiębiorców nie ma zastosowania Ustawa o ochronie konsumentów.